2013. júl 07.

Paradicsom munkái

írta: Iszka
Paradicsom munkái

Paradicsomok 2013-ban

Idén sok minden közrejátszott, az őszi szárazság, a hosszú hideg, a sötét esős tavasz. Így nem álltam neki a szokásos többhullámos vetéshez és csak 3 féle paradicsomot ültettem: vett magból ökörszív, a régi hagyományos batyus és egy orosz fürtös.

Az előzmények itt olvashatóak.

para02.jpg

Itt a képen az orosz fürtös látható. Annyi a különbség, hogy viszonylag lassan terem és távol vannak a termések.

 

 

Kiültetés óta sok meló nem volt velük, minimum 50 cm x 50 cm távra lettek ültetve, vagy az uborkaháló alá.

Gazolás az volt vagy 3 alkalommal, mielőtt megkapták a karókat aminek kell, akkor minden növényt 2 szárra hagytam meg a többi hajtást kikaptam. Ez egy egyszerű mozdulat a hónaljhajtásokat meg kell fogni és felfelé meghúzni, ennyi. ;)

 

Azóta már virágzik szinte mind, sőt már van némi termés is, bár éretlenek. Jelenleg már június eleje van. Van némi lemaradás, de ez otthoni paradicsom, nem ipari! Erre várni kell picit, de megéri. Most jön az a meló, hogy életben tartsuk ezeket a növényeket.

 

Paradicsom magok eladók!

 

 

 

 

Mit is kell csinálni velük? Folyamatosan kitépkedni a hónalj hajtásokat, 3-4 naponta öntözni. Régebben én naponta öntöztem, de nem szükséges ha a talaj takarva van. Na idén takarom a napos részen lévőket! A levágott fűvel, vastagon, a tőnél hagyok helyet azért! A karónál lévőket érdemes 15-20 cm távokon felkötni.Az alsó leveleket meg leszabni, így a gomba nem igazán tud feljutni a növényre.

 

Ha megvan az első virágból kötött termés, akkor érdemes az öntöző vízzel együtt némi tápanyagot bejuttatni, de csak óvatosan! Vízbe áztatom a trágyát, sajna idén is csak mű marhatrágyához jutottam hozzá. Zsákos szárított marhatrágya. Szerintem érdemes egy évvel előbb megvenni, mert nem érett!!!! Úgy meg kiöl mindent! Aztán 2-3 napig ezzel a lével öntözök.

para01a.jpg

para01.jpg

A batyus picike termés kezdeményei. Minden fürtön 2-t szoktam meghagyni,

már ha lesz rajt annyi. Így nagyobbak lesznek és hoz később még virágot is.

 

Vegyszerekkel nem igazán bajlódok, mert a környéken van más is amit eszünk, ha nagyon beteg a növény, akkor inkább kihúzom, de évente 1-1 ilyen van csak, plusz ha már vegyszerezünk, akkor árban régen túlszárnyaljuk a bolti paradicsomot. Plusz egyéves növény, nem viszi át jövő évre a betegségeket, vagy minimálisan, de vetésforgóval kordában lehet tartani a paradicsom betegségeit.


Tudunk ám még új palántákat is készíteni! Ráadásul gyorsan! 10-15 cm hónalj hajtásokat tegyük bele egy pohár vízbe, 1 hét múlva gyökeres lesz, átültethetjük egy nagyon laza földkeverékbe 1-2 hétig aztán mehet a társai mellé! Sok sikert!

A bohóc paprika már szépen terem az erkélyen, róla I T T lehet majd olvasni!

 

Szólj hozzá

paradicsom chili kiskert black prince paradicsom coeur de beef paradicsom cherollaf1 paradicsom aquaponics paradicsom termesztés paradicsom mag ökörszív paradicsom batyu paradicsom