2012. ápr 22.

Bálványvirág

írta: Iszka
Bálványvirág

Bálványvirág, Dodecatheon meadia, Cifra istenvirág.

Ez aztán egy igazi bújócska művész, ha nem virágozna, akkor fel sem fedezik. ;) De komolyan egy nagyon aranyos növény. Tavasszal előjönnek a levelei, hasonlítanak a a fiatal pitypanghoz, de 1-2 hét elteltével már látni a kettő között a különbséget. Majd április végén-május elején hozza a kis rakétákra emlékeztető csoda aranyos virágait. Virágai egy ellenálló kemény száron csoportosan jönnek.

Elvirágzás után még egy hónapig biztos, hogy látszódik a levélzete majd lassan eltűnik, jövő év tavaszáig nem is fogjuk látni! Jól meg kell jegyezni, hol is volt! Primulaféle, de módosultak a gyökerei, nagyon hosszú vékony gyökerével mélyre szeret hatolni, legalább 20 cm, gyökérzet felső részén szerintem valami hagymás vagy gumós jellegű (bocs, de semmi jó infót nem tudok róla beszerezni) megvastagodás (2-5 mm) van, ez a része is szeret a talaj felszíne alatt 3-5 cm-el pihenni. Levelei felállóak, 10-15 cm magasak, virágszára 15-20 cm. Virág színe lilás vagy fehér. Fehéret még nem láttam. Sok helyen lehet vásárolni, de sok értelme nincsen, ha nem valami egzótától szerezzük be, mert ha kiszárad, akkor annyi. Általában sziklakertbe, cserépbe ajánlják, na ez is hülyeség! Félárnyékba, vastag humuszos, laza mély talajba való, tavasszal és nyár elején szereti a nedvességet, majd később visszahúzódás után nem igényel öntözést, de a túl meleget sem, nekem eddig -20 fokos teleken is elvolt, jól szaporodott. Anno 9 éve vettem 3 tövet, jelenleg 15 virágszáram van, szerintem olyan 20-22 tő lehet. Magvetést nem próbáltam, még.

 

Hamarosan a 2012-es virágzás képeivel visszajövök.

Szólj hozzá