2011. dec 03.

Madáretető

írta: Iszka
Madáretető

   Kedvelem a természetet, így a madarakat is, télen érdemes a madarakat etetni. Bár mostanában inkább az itatásuk lenne a fontosabb. 2011. novemberében állítólag nagyon régi csapadékmentes rekord dőlt meg.

Széncinegék:

 Én általában cinegegolyókat rakok ki, fákra, bokrokra, különböző magasságokban, mindig van otthon tartalék, ha netán elfogyna. Idén nincsen hó, de nagyon fogynak, általában 6 elég szokott lenni 1000 m2-en, idén biztos elfogy mind! Pótlás kell majd. 2 literes pet palackból csináltam még egyszerű etetőt, ebbe tavalyi diót tettem, héj is van rajta, általában fél diók. Ez is szépen fogy.

 Ezt a képet ma találtam a http://gizgazok.blogspot.com -on. Szerintem az egyszerűsége és a tuti van otthon és meg is lehet csinálni kategóriába való.

Visszatérve a csapadékszegény időkre, elkezdtem keresgélni, hogy milyen módon lehet télen itatni a madarakat. A Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesület oldalán ezt találtam: LINK. A vége megfogott, így holnap szerintem beszerzek egy nagy virágalátétet és megpróbálom madár itatóvá kinevezni.

A kismadarakat szükségletük szerint kell etetni, télen főleg napraforgó maggal, az apróbbakat kölesmaggal, almaszeletekkel, fél dió-mogyoró, avas dióval, húsos/faggyús húsmaradványokkal, szalonnával, babbal és zöldborsóval (gerlefélék) lehet etetni. Ha elkezdtük az etetést, akkor tavaszig folyamatosan etetni kell, ha a hó beborítja az eleséget, akkor azt ki kell takarni.

A klasszikus PET palackos, a kupaknál madzaggal rögzíthetjük, az oldalába pedig egy U alakú bevágást készítünk és kissé benyomjuk, így a magok nem szóródnak ki, de a cinkék rá tudnak állni. Vagy a fakanalas új módi, átszúrjuk a fakanalakat és a kanál felett csinálunk egy kis etető lyukat.

a2_1.jpg

A nagyi porcelánja újrahasznosítva.

a11_1.jpg

Klasszikus cinegegolyó, csak fel kell akasztani a fára.

a222.jpg

Madáretetők szinte bármik is lehetnek, a lényege, hogy megfelelő nyílás legyen rajt, hogy a madarak elérjék bent az eleséget.

Sok örömet az etetésben!

Néhány ismertebb madár:

Szajkó:

 

Ökörszem:

 

Rigók.

Sárgarigó:

 Feketerigó hím, a tojó barna.

 

Egy törpe kis bagoly: Kuvik.

 

Azt hiszem a madarakról még írni fogok.

 https://www.kardinalis.hu/extreme_chili 

Szólj hozzá

madarak kisállatok madáretető madáretetés kiskert