2011. aug 21.

Görögország, Zakynthos 2011

írta: Iszka

Szeptember elején párommal megyünk pihenni! Itt hagyunk mindent, melót, családot, lakásfelújítást! Úti cél: Görögország Zakynthos szigete, ami rengeteg látnivalót és élményt ígér, kis sziget nagy kaland. Kicsit szkeptikus vagyok a képekkel.

2015 szeptemberétől http://www.kardinalis.hu/ néhány saját vető magom is elérheted. Chili, paradicsom, különleges növények.

Ma hajnalban értünk haza, élménybeszámoló Zakyntos-ról. 2011 szeptember 2-9.

Odautazás és első teljes nap.

Eszméletlen egy hely Zakynthos szigete! Görögország Ion tenger, kb. egy vonalban Sziciliával. Minden igaz a szigetről amit írnak, amit fényképeznek! Lépésenként más és más! Görögös, de nem az, olaszos, de nem az, igazán csak így lehet jellemezni: Zakynthos.

Én és a párom a nyüzsgést nem igazán szeretjük, kikapcsolódni mentünk, kirándulni esetleg kicsit fürödni, ez volt a terv. Ami lett belőle: fürdés legalább 11 strandon, szinte az összes falucskát és látványosságot megnéztük, nagyokat ettünk-ittunk, sznorkereztünk (búvárszemüveg és vizi-pipával úsztunk), megismerkedtünk egy házaspárral akikkel egy hatalmas hetet töltöttünk együtt! Rengeteg bosszúság érte az egész csapatot akikkel együtt mentünk, ha itthon vagyunk, de ott ez no problem! 1-2 nap kell, hogy átálljunk, aztán tényleg minden jó!!!! Gyors felteszek néhány saját képet és mára ennyi! Folytatás következik, amit nagyon hosszúra tervezek!

Keri, Lighthause Taverna.

Ha szereted a növényeket akkor néz be hozzám! https://www.kardinalis.hu chilik, banánok, virágok.

Ez a kis vitorlás fentről a Navago kilátóból.

Ez pedig a távolság érzékelésére, szintén fentről, ugyanakkor ugyanaz igazán.

És a mélységnek nincsen vége!

Visszanézve csak szép, de nem az igazi! Ezt (is) látni kell!

Táj-kép a buszos kirándulásból:

Egy kis falusi turista shop.

Neckermann-al utaztunk, Szombathelyről kocsival a Ferihegyi repülőtérre, parkolás a környéken a Hispánia parkolóban, majd onnét transzfer a repülőtérre. Előtte megálltunk Budaörsön, az induláskor a kocsi elkezdett zörögni, a generátor ékszíj tárcsa csapágyas lett. A reptéren csak az indulással volt gond, 16.45 kor kellett volna indulni, késtünk másfél órát, de a pilóta tolta neki kő keményen! 11000 méter, mínusz 51 fok, 970 Km/h, 1 óra 30 perc. A leszállás egy nagy bal kanyar, hatalmas lassítás süllyedés közben, majd amint a gép hátsó kerekei leértek akkor vonyított minden fék (nagyon rövid a felszálló pálya), a végén egy jobbos kanyar még mindig fékezés közben. Nagy élmény volt! Pikk-pakk megkaptuk a poggyászokat az idegenvezető elmondott minden hasznos információt és elindultunk a szállások felé. A mi szállásunk volt az utolsó, kb. 35 percet vett igénybe az utazás. Letsos hotel, káosz, anarchia és zűrzavar. Nagy kapkodásban raktak mindenkit minden felé, valamiért pont nekünk jutott a legtávolabbi másik szállás Phanis studió. Jött egy srác elvitt kocsival, tök jó fej volt csak görögül beszélt, kicsit kibuktunk, de a Letsos öreglánytól kaptunk némi infót, tömören ennyi: no problem, reggel hoz reggelizni egy autó! Phanis az egy igényes hely Alikesben, a tengertől legmesszebbi helyen... Nagyon nem is mertünk kipakolni, késő is volt, fáradtak is voltunk, szívtuk magunkba a görög levegőt, nézelődtünk, hogy hol is lehetünk, az időeltolódás 1 óra pluszban, így 1 óra körül már aludtunk. Mindenhol csak lepedő a takaró, de ez elég is volt. Mielőtt a nap kel akkor hűvös van, vagy legalább is nagyon hűvösnek érezni. Reggel mentünk a portára ott már vártak, üdvözöltek, vittek a letsosba tömegreggelire. Itt találkoztunk a többiekkel, panasz az volt dögivel!A Hotel Letsos egy családi hotel amihez tartozik kb. 4 letsos családtag, a hotel, az új szárny, a leg ujabb szárny, a mellette lévő kis studiós valami, úszómedence, koktélbár, ajándékbolt, szupermarket, a személyzet minimális. A reggeli nem nagy eresztés, de a joghurtos méz az visz mindent! általában kukoricapehely, paradicsom, sült virsli vagy pulyka felvágott, 2 féle lekvár, mini vaj, 2 naponta főtt tojás, nescafe mert csak az van az egész szigeten, tej, rostos narancslé, víz meg valami megfoghatatlan vörös cukros málnaszörp szerű, ez volt mindig. Mindenki annyit evett amennyit akart, csak ülőhely nem igazán volt... Reggeli után kis beszélgetés, volt egy fiatal pár ők kaptak egy szobát tetőtérben 20x20-as ablakkal amin keresztül egy parabola antennát lehetett látni, a kosszal, kilátással, elhelyezéssel szinte mindenkinek volt problémája, kb. 8 páran voltunk így. Mondjuk nekünk a kilátás szép volt, előre, hátra már nem vészes, viszont messze volt, de előtte még a letsosba jött az idegenvezető, így ott maradtunk a környéken, nézelődtünk, sétáltunk és a tervezett előző esti tengerparti séta erre az időpontra maradt. Nagyon jó volt a víz! Egyszerű, kis strand egy büfé mögött, viszonylag tiszta homokkal, napágyakkal, halk jamaikai zenével. A víz pedig egyenesen fantasztikus volt a lábunknak. Lassan visszamentünk, mert jön a helyi idegenvezető. A Neckermann-os Edit nagyon korrekt volt, látszott rajt, hogy meg van ijedve, mert egész évben sok gond volt itt. Szerencséjére nyugodt társaságot kapott, senki nem rá haragudott, elmondta részletesen a hét várható programjait, mire számíthatunk és mire figyeljünk, így szombat reggel a kellemetlenségekért cserébe kaptunk egy buszos kirándulást körbe a szigeten ami nagyon megérte!!! Volt egy pár akivel már a neten ismerkedtünk a hellasponthu-n, velük beszélgettünk még kicsit, ezután mi lassan elindultunk a szállásra, nem volt vészes, csak a közlekedést kellett megszoknunk, a járdák ha vannak is egy emberesek, ha pedig nincs, akkor jön egy busz minimum. Szállásunkra ballagva a fő úton lévő néhány mini marketbe, gyümölcs árushoz, ajándék boltba betértünk, gyümölcsöt vettünk és hozzá vizet, 2 másfél literes víz 1,9 Euro. A víz drága kincs! Öröm volt a hűs, de kikapcsolt klímás szobába bemenni. A klímát mi nem kértük.

A Phanisos kitekintés:

Gyors felfrissülés után lementünk a strandra, kipihenni a fáradalmakat. Béreltünk egy napernyőt 2 napággyal 5 euróért. Fürödtünk, napoztunk, élveztük a jó időt. 37 fok lehetett, délután 6 után mentünk a szállásra, de előtte bevásároltunk az eddig egyetlennek hitt nagyobb marketben. 9 körül értünk a Phanisba, édesvizes fürdő, teraszos vacsora a helyi viva tv-ből szóló görög popzene közben. Aztán irány az ágy felé...