2011. sze 11.

Zakynthos 2011 második nap

írta: Iszka

A második nap nyugalommal és strandolással telt. Közben rá kellett jönnünk, hogy nem tisztán görög hely Zakynthos, hanem olasz is egyben. Nekem olyan, mintha a 80-as évek balatonján lennék, csak a német szavak helyett az angol dominál... Szerettünk volna most már igazán görög ételeket enni, hát nem igazán sikerült! Olaszos, angolos menük voltak minden felé. Giros-t, muszakát nem, olaszos tésztákat, sült kolbászokat, omlettet lehetett kapni mindenfelé.

Alikes strandja, szemben  a ködös sziget Kefalónia. Bal oldalt Zakynthos észak-nyugati része. Kristálytiszta víz, lágy enyhén hullámos, homokos strand, a part kb. 1 méteren kissé kavicsos, sekély jól lehet bent játszani, pihenni.

A víz felől lévő középső részen szoktunk 2 napágyat bérelni napernyővel 5 euróért, jön a papa és begyűjti a pénzt, ha nem vagy kint nem kell izgulni, visszajön! Jobb oldalt van édesvizes medence is, bárki bárhová bemehet! Itt a strandon ettem egy igazi Pasta Carbonara-t, eszméletlen jó volt!

A strandon kb. 5 óráig voltunk, visszaballagtunk a szállásra közben Alikesben végigmentünk a marketekben, ajándékboltokon, nézegettük az éppen nyitó tavernák kínálatát. Útközben vettünk helyi zöldséget, gyümölcsöt, vajat, kenyeret, felvágottat. A szálláson felfrissültünk, ettünk, lehűltünk, majd elhatároztuk, hogy kettesben romantikázva megkeressük Alikes és Alykanas közötti rivert, azaz folyót. Járdák nem nagyon vannak, így a gyalogos közlekedés nehézkes. Érdemes valamilyen motoros járművet bérelni, lehet alkudni is! Motorosok, quadosok nagyon vörösek szoktak lenni, érdemes kocsit bérelni, napi 30-40 euró, plusz 1,9 euró 1 liter benzin. (A kocsis tapasztalatok kicsit később.) Szerencsére mi elég jól védekeztünk a nap ellen, még így szeptemberben is nagy meleg és napsütés volt.

Közlekedés Zakynthos szigetén egyszerű, aki keveset vezet az is könnyen elboldogul, sok a kanyar, az utak jó állapotúak, általában mindenki óvatosan vezet, az egész szigeten 50 km/h a megengedett sebesség, még a 10%-os emelkedőn-lejtőn is! Ez azért vicces! Az ötvenet általában mire eléri valaki, arra biztos, hogy egy beláthatatlan kanyar, emelkedő, szép kilátás vagy egy szembe jövő busz fogja lelassítani.

A folyó majdnem állóvíz, van rajt egy régi római kori kőhíd.

Vad tengerpart nyúllal.

Valami hagymás növény a tengerparton.