2012. ápr 05.

Óriás tök

írta: Iszka
Óriás tök

Óriás tök projekt lassan indul.

Nem ez a cél,  hogy 1000 kg-os legyen, de nagyon jó lenne egy hasonló! Az igazság az, hogy beérném egy 150 kg méretűvel is.

Egy döbbenetes netes kép.

A projekt beindult, 10 maggal vágok neki, soha nem ültettem még sütőtököt, csak csillagtököt, uborkát, patisszont, zukkinit. Hideg az idő, esik, gyengén fagy. Április 11. kerültek a magok előzetes reszelés és áztatás után, tőzeg:kerti talaj:marhatrágya 1:1:1 arányú talajba. Jelenleg bent csücsülnek a télikertben, 3-3 literes edényben.

2012.04.22.Eltelt több, mint egy hét, már azt hittem életképtelenek a magok! Megjelent egy sziklevél. Vettem még marhatrágyát, tuti el fog fogyni, nincs az a mennyiség ami elég lenne.

2012.04.29. Csalódott vagyok, nem igazán csíráznak, eddig 2 kelt ki, ez is nyögve nyelősen indul, mint minden idén.

2012.05.10. 3 kelt ki a 10-ből. 1 nagyon nagy már, 2 elvan csak a többi sehol.

2012.05.15. A nagyot jó lenne kiültetni, de jönnek a Pongrác, Szervác, Bonifác napok (május 12., 13., 14.), kicsit csúszva de bejött, hajnalban plusz 1 fok volt. Kiültetés elnapolva. Viszont palántánként 20-30 liter marhatrágyával számolok ültetéskor.

2012. május 24. A palánták már kint vannak, ültetőgödrökben 30 liter víz, majd rá a trágya, vékonyan föld és a palánták. A legnagyobb ami már virágzik is, jobban mondva bimbós, az sajna lekonyult, a másik kettő szépen állja a sarat. Kettő nap múlva szép mindhárom.

2012. 05. 30. 2 napja szinte folyamatosan esik, ez szerintem jót tesz nekik.

2012. 06. 07. Sok eső volt, reggelente 3-7 fokok, ennek ellenére szépen fejlődnek, erősödik a száruk, új leveleik is vannak, szerintem túl sok rajtuk a virágbimbó, de legalább tudok választani a beporzásukhoz.

Google

.

2012. 06. 12. Esik és esik, a tökök szára pedig nő és nő! A hímvirágok naponta nyílnak, szára a legnagyobbnak majd 1 méter szép vastag!

2012. 06. 26. minden tő hozza a virágokat, hím virág rengeteg van, minden tökön kiválasztottam 1-1 alkalmas helyen lévőt és beporoztam egy másik növényről.

2012. 06. 29. Szerintem sikerült! A kis termések megmaradtak, a szirmok leszáradtak.

2012. 06. 30. Lesz itt valami! 4 nap alatt 10-12 cm átmérőjű tökök vannak!

2012. 07. 01. Szemmel láthatóan nőnek a termések, de jelenleg kisebbek, mint a környéken lévő öntözött tökföldön. Ezt ma vettem észre véletlenül, elmentünk egy hideg vizű patakhoz rákászni, de nem volt víz... viszont mellette volt egy kiskertes rész ott volt tökföld is.

Lassan hozok fényképeket is.

 

Öntözés mellett is leállt az augusztusi forróságban a termés növekedése, a legnagyobb termés kosárlabda méretű lett. Folytatás 2013-ban. Remélem másnál nagyobb siker volt! Kudarc lett a vége, sajnos.

Google.

Szólj hozzá

kert vetemény kiskert cucurbita maxima óriás tök giant pumpkins óriás zöldség