2015. jún 05.

Paradicsom, chili, zöldségek 2015 június

írta: Iszka
Paradicsom, chili, zöldségek 2015 június

Mint minden évben magam készítem a palántákat ráadásul saját magfogásból. Paradicsomokat keresztezgetek is, chiliket próbálom saját vérvonalukban megtartani, bár van egy általam vegyes nagyon erős viszonylag nagy Habanero elfajulásom ami nagyon jól megszokta a helyét, piszok erős is. Zukkini, Patiszon több féle is volt, de 1-1 ami jól bevált nekem csak azt tartottam meg. Idén próbálkozom egy sütőtökkel is Provanszi származású, erre azért gondoltam, mert a tökféléknek egyre rosszabb a nagy meleg és kevés eső, de ez déli származású, bírnia kell a megváltozott klímát.

https://www.kardinalis.hu/ saját magjaim tárháza, 2015 szeptemberétől.

paradicsom.jpg

san_marzano.jpg

Paradicsomok köszönik szépen erősödnek, néhány már kezd virágozni.

Újdonság tavaly lett egy bordás szép piros és nagyon ízletes az ökörszívek között. 2 termésből fogtam magot, 12 legnagyobb palántát ültettem ki, még nem virágoznak. Nagyon kíváncsi leszek rájuk, remélem, hogy rátaláltam egy jó félére!

Ökörszív , klasszikus Erdélyből, 3 évfolyam, legszebb termésformájúak amik tényleg szívet formálnak, 3x5 tő.

Tavaly próbáltam a SanMarzano-t, ebből idén sok lesz, finom és nagyon ízletes, kis növény, gond nincs vele, jól terem! 4x5 tő. 1 sort azaz 5 tövet teljesen öntözés nélkül próbálok meg.

A klasszis nagyon bőtermő, savas és eszméletlen finom, mindennek ellenáll, lugasparadicsom fajta én csak Orosznak nevezem, mert onnét jött hozzám évekkel ezelőtt. A tavalyi nagyon gombás, hideg, esős 3 hónap is utolsónak vitte el. Piros, kerek, vastag héja van, savas, imádom! 3x5 tő.

A végére hagytam a legjobbat, édes és barna, nagy és kerek. Én csak barnának nevezem, 6 éve formálom, tavaly egy vérvonala igen durva lett, remélem idén is hozza ezt a formáját. Az addigi méretéhez képest duplája lett, nyaka is alig repedt, több kálciumot kapott és több vizet is, lehet ez is közrejátszik, de majd idén kiderül. Ültetek 3 vérvonalat. Ezt a barnaságot szerettem volna egy batyu, vagy körte alakú paradicsomba átvinni, de az kis mértékben barnult csak és elvesztette a formáját, így az kudarc lett.

<

Chilik. Itt nagy a gebó, a palánták kiültetése utáni estén jégeső volt, a paradicsomok már 3-4 hete kint voltak erősödött a száruk, de a chilik sajna gyengék voltak, 100-120 tő odalett. Azért így is lesz mag rengeteg, de szószoknak szerintem ismét csak magamnak jut.

chili_sauce_extreme.jpg

A legtöbb a Mexikói piacos narancs sárga Habanero lesz, alig van magja, termésenként 5-10. Jalapeno is lesz, mert a legjobb szendvicsbe, Thai azért, hogy tudjak szárítani a levesbe télire, a vegyes Habanero a haverok bőgéséhez és a fél ország életének megkeserítésére. Lesz madárszem is, akik a kicsikben bíznak és csak azt merik megenni, pedig kicsi a madárszem chili, de nagyon erős!

Újdonság a Black Hungarian, tavaly már volt, de későn ültettem, idén sok lesz!

Lesz még elefánt szarv pepperoni ettől sokat várok, de állítólag nagyon kényes, a termése alakja és mintázata elefánt bőrére hasonlít de szerintem nem, hülye németek nevezték el így szegényt.

Pluszban próbálkozom még de azokra csak azért van szükségem, hogy tényleg legyen erő, nincs helyem, hogy jól le tudjam szaporítani, pedig van bent Bhut Jolokia, Scorpion, különböző 7Pot variációk. De én azt mondom, hogy a paprikák 25-50 méterről is összeporozzák magukat, csak néhány tövet tudok inkubátorban porozni, jelölni a terméseiket és ezeket a magokat begyűjteni. Én ezért vagyok más, mint sokan akik magoznak.

elefant_pfefferoni_chili_seeds.jpg

Leírni sem volt rossz, de minden magban több év melóm van, még ha magonként csak pár perc is, de sok a mag.

Ígérem, hogy bővítem ezt az írást, sok képet is hozok majd.

2015 szeptemberétől saját magjaim elérhetőek számodra is!

 

Szólj hozzá

sütőtök paradicsom chili zukkini vetőmag patiszon óriás tök aquaponics paradicsom mag chili mag pfefferoni