2013. már 23.

Mi kell a palántázáshoz?

írta: Iszka
Mi kell a palántázáshoz?

Vagyunk sokan akik mindegy, hogy milyen okokból, de szeretnének saját palántát készíteni a kedvenc növényeikből. De vajon mi kell a jó palántához?

Először is, türelem! Plusz egy nagyon jó hely ahol lehetőleg állandó meleg van, és a lehető legtöbb a természetes fény. Keleti helyiségben nem is érdemes elkezdeni, ha csak ez van, akkor ki kell várni a jó időt, idén ez akár még hetekre is lehet. Azaz 2013-ban még senki nem késett el!

.

Tényleg csak akkor kezdjünk neki, ha minden feltétel adott. Szükséges: napfény, meleg hely a radiátor teteje nem igazán jó, magvető tálcák/poharak ehhez fedél, jó magok, megfelelő talaj. Én pálinkás pohárban idén egy napig jól beáztattam sokféle magot. Semmi olyat nem vettem észre, hogy előbb csíráztak volna, de többen az biztos! Közben előástam a gesztenye sütő tepsit ebben nagyon vékonyan átmelegítettem a sima kerti talajt, ehhez idén (válság van) tavalyról maradt sima általános virágföldet kevertem a palántázó keverék helyett.

xképx

Fel címkézünk mindent, a poharakat megtöltjük földkeverékkel, bele a magok, majd finoman befedjük őket, mindenképpen alulról öntözzünk, ráadásul kicsit melegebb vízzel, mint a levegő hőmérséklete. Magoktól függően 3-5 nap és 1-2 hónap elteltével megjelennek a kis magoncok.

A csírázáshoz sok minden nem kell: általában sötét, de vannak magok melyek csak fényben csíráznak!!!! Megfelelő hőmérséklet és páratartalom. Ezt kihasználva akár egy csíráztató tálban is lehet kezdeni, de inkább csak a nagyobb magokkal! Majd egy csipesz segítségével és rengeteg türelemmel kipoharazhatjuk a növényeket.

.

A folytatásban:

Mi legyen a palántákkal mikor már 2-4-6 levelesek?

Mikor adjunk tápoldatot a növényeknek és milyet?

Mikor ültessük ki a palántákat?

Szólj hozzá

palántázás paradicsom palánta paprika palánta chili palánta zöldség palánta