2011. júl 27.

Meggybor projekt. - Frissítve.

írta: Iszka
Meggybor projekt. - Frissítve.

Van egy öreg meggyfánk, rengeteget terem, viszont annyira nem fogy, mint a germersdorfi óriás cseresznye, így rengeteg a fa alatt végzi, idén elhatároztam, hogy megtanulok meggybort készíteni. A végrehajtás az nehezebb volt, jöttek a gondok.

 

 

Beszereztem hordókat, kotyogót, csöveket, borélesztőt, cukrot. Elkezdett érni a meggy, kivártam, mert a meggy hosszan elhúzódva terem, a végső stádiumban szedtem, full érett meggyet. Már a szedés is kemény volt, 27 kg meggy volt a kiindulás, ez 3 nagy rekesz. A szedett meggy mindenféle zúzás, előkészítés nélkül 3 napot állt. Majd jött a kimagozás, zúzás. Ez volt a kő kemény meló! 4 napot simán hordóban erjedt, naponta 1-2 alkalommal átkevertem, 3. naptól kezdett finom illata lenni. Jött a következő lépés, azaz meg akartam keresni a szőlő prést, ezt elbuktam, eltűnt, senki nem tud róla???!!! Szerencsére a szerencsétlenségben van egy régi krumpli-zsírnyomónk, majd leszakadt a kezem mire végeztem  préseléssel. A receptet a neten találtam, nem tudtam felkutatni élő embert aki segítene, mit hogyan kell. Apósjelölt szőlő borász, de semmire nem mentem vele a házi pancsolásomhoz, mert iparilag számol 1000 literbe... köszi, 15 litert szeretnék...

2015 szeptemberétől http://www.kardinalis.hu/ néhány saját vető magom is elérheted. Chili, paradicsom, különleges növények.

Következő buktató: mindenáron a tutira akartam menni, így vettem borélesztő gombát, 260 Ft, lekevertem vízzel, cukorral, hozzáadom a keverékhez, rotty! ekkor a szép vörös cefrém, rózsaszínné vált, este kutakodtam, állítólag van vörösborhoz is gomba, én a fehérhez valót vettem, na ez nem volt ráírva!!!!

A musthoz a cukrot oldva kell beletenni, vagy a mustot melegíted, vagy vízben oldod és öntöd hozzá!!! Jelenleg a hordón a kotyogó csendesedik, készül a bor.

Recept:

1 liter meggyléhez 40-44dkg cukor (2 részletben), 0,8 liter víz, majd dolgozzon a hordóban levegő nélkül. Szerintem a víz sok, 0,4 Liter bőven elég lett volna.

Most júli vége van, szeptemberre tuti készen lesz, akkor vagy érdemes hír esetén folytatom. Eddig úgy érzem annyi tapasztalatot szereztem, hogy jövőre kicsit nagyobb projektbe kezdek.

Végeredmény: A meggybor szerintem már nem is bor, hanem valami nagyon olcsó brandy, legalább is nálam ez lett az eredmény, 4 alkalommal fejtettem le, de még ez is kevés volt, a hordó alján fél cm söprű maradt. Február végén. Vagy sokat állt? Mi lehet a hiba? Eszméletlen erős alkohol tartalma lett, érzetre, de alkoholfokra!.

 Ha szereted a növényeket akkor néz be hozzám! www.kardinalis.hu chilik, banánok, virágok.

https://www.kardinalis.hu/extreme_chili

 

Szólj hozzá

meggy alkohol bor virág gomba kert növény élesztő zöldség gyümölcs kiskert kardinalis